Kako se gradi cena web sajta

NAZAD

Najčešća pitanja koja nam stižu uz zahteve za izradu web sajta ili aplikacije jeste - cena. Naravno, svaka ponuda ne bude uspešna odnosno najčešće sama cena odredjuje saradnju. U tim, slučajevima može doći do odredjene korekcije cena ali svakako tako da cena sata programiranja ne bude isplativa i nama.  Mi uvek ističemo da kada se gradi cena, na samu cenu utiče nekoliko faktora:

      - satnica programiranja,

      - kompleksnost  web sajta ili aplikacije,

      - posebni zahtevi korisnika,

      - redovni troškovi koje firma ima (porez, doprinosi itd).

Cilj jeste realizacija posla ali sa druge strane obe strane treba da budu ravnopravne ili bar uvek savetujemo da se onaj ko radi web sajta ili aplikaciju tako postavi. To znači, da ako firma kome treba web sajt ne objašnjava na datu ponudu, da postoje firme koje rade  za mnogo manje posle čega vi da bi uzeli posao, dosta snižavate cenu. Tu je najčešće greška, koja čak nema veze sa samim poslom nego i načinom razmišljanja, jel se onda stavljate u položaj da zavisite od te firme i tada niste u ravnopravnom poslovnom položaju. Sa druge strane, firma koja je naručilac posla shvata da dominira u pregovorima i to joj daje prednost za sve dalje odluke.

Kada se gradi cena sajta, najčšeće se odmah traže zahtevi koje web sajt ili apliakcija treba da ispuni  - koja je delatnost firme, kompleksnost aplikacije, okvirni broj strana, sadržaj. Takodje, nekad se traži ako ima naručilac ima neki ugledni primer, odnosno neki web sajt koji ne mora da bude ista delatnost, ali je to dizajn odnosno rešenje koje mu se dopada. Na taj način, lakše možete doći do vizuelnog rešenja web strane koju ćete dalje razvijati.  

Cene web sajtova danas se kreću od 250 – 500 eura gde se podrazumeva da je web sajt prilagodljiv za mobilne uredjaje, da je modernog dizajna, sa tekstualnim sadržajem koji je kvalitetno napisan, da su slike optimizovane i da se lako učitavaju itd. Kod izrade web sajtova, naručilac posla mora da bude svestaj da to nije samo čisto web programiranje gde je na krajnji proizvod – web sajt.

Tu se podrazumeva da tekst bude kvalitetno napisan tako da u sebi sadrži ključne reči koje su boldovane, da se web stranica brzo učitava, da dizajn bude pregledan, da navigacija bude tako organizovana da korisnik preko navigacije doalzi do svih linkova, da su linkovi u formi ključni reči itd.

Drugim rečima, web sajt u svojoj izradi ima nekoliko faza:

- prva ideja (konstrukcija) gde šta ide od sadržaja,

- sama izrada sajta (programiranje),

- ubacivanje teksta, 

- sva podešavanja za pravilnu optimizaciju,

- testiranje web sajta (da li svi linkovi rade, slovne greške, kako sajt izgleda na mobilnom uredjaju itd),

- puštanje web sajta odnosno postavljanje na domen i na kraju

- sve prateće interevencije oko prijave web sajta na Google (izrada i prijava mape sajta (fajl: sitemap.xml), izrada robot.txt  fajla).

Date cene su okvirne za web sajtove za firme koje imaju nekoliko desetina proizvoda. Naravno, cena sajta koji sadrži par strana (maks 10-tak strana) može da košta 100 – 150 + PDV. Cenu uvek odredjuje neka okvirna procena programera koliko mu je potrebno da uradi jedan sajt ili aplikaciju. Po oglasima možete čak naći ponuda – izrada web sajt od 50 pa se postavlja pitanje – da l to uopšte i vredi toliko ?

Naredni blog piše upravo na tu temu.