10 grešaka kod optimizacije web strana | Greške kod optimizacija web stranica
tekoms-doo

Brzina - pouzdanost - kvalitet

10 grešaka kod optimizacije web strana

English

tekoms-web-dizajn

 

Optimizacija predstavlja važan korak kod promocije web sajta i svaki programer u svojoj ponudi pored redovnih aktivnosti (dizajniranje web sajta, programiranje baze i admin panela) takođe treba da uvrsti i poslove koji se tiču promocije web sajta i njegovo prisustvo u rezultatima pretrage. Naravno, kada se spominju pretraživači pod tim se misli na najpoznatiji pretraživač GOOGLE koji koristi najveći broj korisnika za pretragu. U okviru besplatnh tutorijala programiranja koji se nalaze na našem sajtu nalazi se opis svih važnih stavki za optimizaciju web sajta u nekoliko koraka. Međutim, nekad je važno znati i šta ne treba uraditi kao deo procesa optimizacije jer na taj način sve aktivnosti koji se spominju kod optimizacije mogu biti bez efekta. Google je pretraživač koji ima svoje algoritme pretrage, koji se stalno menjaju, ali takođe ima i neke smernice koje su konstante - ključne reči, naslovi, podnaslovi, linkovi itd.

Nastavak teksta daje 10 grešaka koje ne smete praviti, naravno uz primenu 10 koraka za optimizaciju web sajta.

Idemo redom …

1. Ne ubacujte previše Ključne reči u Meta tagove

. Maksimalno 5-7 ključnih reči – oko 150 karaktera. Takođe, ne ubacujte previše reči u ALT atributima koda slika alt="…".

2. Ne prijavljujte web sajtove

Nema razloga da preko raznih programa prijavljujete web stranice. Google to nekad “vidi” kao SPAM napad na njihove servere. Uz dobru optimuzaciju vrlo brzo se određene stranice indeksiraju na pretraživačima.

3. Bez previše AJAX-a i Javacripti i uopšte bez FLASH-a

Web sajt ne zasnivajte samo na tehnologijama koje pretragživači otežano "čitaju" poput prisustva FLASH tehnologije, AJAX-a ili Javascripta. Navedene tehnologije korisite kao deo Vaše aplikacije. FLASH ne koristite uopšte.

4. Svaka stranica mora da ima svoj naslov

Naslovi odnosno tag ... prema sadržini tekuće web strane. Nikako ne korisitite isti title za sve stranice. To isto važi i za meta tagove kod ključnih reči i opisa. Pretraživači kao minus "gledaju" da se na sajtu forme ponavljaju (kopiraju) naslovi, ključne reči i opisi odnosno traži raznovrsnost podataka. To "vidi" i kao kvalitet web sajta.

5. Izbegavajte razmenu linkova

Naravno, razmena linkova (banera) nije nedozvoljena ali opet sa druge strane, nemojte previše da postavljate linkove jer pretraživači umeju danas da prepoznaju da je to veštački urađeno odnosno da se tu nalaze linkovi ka sajtovima koji nemaju veze sa vašom delatnošću. Na primer, sajt za firmu koja je auto servis ima linkove ka web sajtu stomatološke ordinacije ili ka web sajtu firme koja prodaje obuću ??? Razmena linkova je poželjna ka web sajtovima koji na primer prodaju delove za automobile, ili je ovlašćeni distributer vozila i sl.

6. Izbegavate da linkovu imaju generisanu formu.

Na primer, www.ime-domena.php?add=1 itd … Forma linka što jednostavnije. Kako da linkovi imaju formu vidite OVDE.

7. Ne koristite linkove sa prevelikim dubinama

Na primer www.ime-domena/kategorija/podkategorija/podpodkategorija /proizvod/artikal/podartikal/podpodartikal/ itd u nedogled … Link da ima što kraću formu odnosno www.domen/ključna-reč ili maksimalno www.domen/kategorija/ključna-reč. Svaka dublja hijerahija nepotrebno komplikuje pretragu.

8. Ne skrivati tekst i ključne reči !

Bojenje teksta u boju pozadine, čime se skriva tekst za čitaoca, svakako je "varka" koju Google pretraživač itekako dobro "registruje".

9. Ne kopirajte tekstove sa tuđih sajtova.

Google "registruje" originalnost tako da sistem KOPY-PASTE nekog teksta daje naznaku da je sadržaj web strane neoriginal i samim tim utiče na pozicioniranost. Tekst mora da bude originalan čak i prepričavanje nekog teksta nije za preporuku.

10. Tekst treba da bude razumljiv

Nije poenta da ima što više teksta u kome ćete želeti da stvorite što veću gustinu teksta (keyword density) nego je cilj – jasan i razumjiv tekst koji daje korisne informacije posetiocu